Votre panier

Votre panier est vide.

Votre panier est vide.

Continuer le magasinage

RECHERCHE RAPIDE DE VÉHICULE

RECHERCHE VÉHICULE

Utilisateur

Robocop

À rejoins en date due:

Jul. 29, 2017

Points

380

Commentaire(s)

6

Questions votée(s)

0

Réponses votée(s)

1

Votes positifs

0

Votes contre

1

Votes reçus

0

Votes négatifs reçus

0

picto contact

Vous cherchez nos meilleurs participants ?

Voir les utilisateurs
picto contact

Vous n'avez pas trouvé ce que vous cherchiez ?

Posez une question

0

Plusieurs "beep" rapides en sortant et entrant dans le véhicule

Bonjour, Ma question concerne un Evo-One sur un Honda Civic 2017 PTS manuel (option 33.2 (mode prêt à démarrer activé automatiquement). Après avoir activé le mode prêt à démarrer, être sorti du véhicule et avoir fermé la porte, le véhicule émettait une 10aine de "beep" rapides (walk-away?). Je viens de mettre à jour le firmware du bypass et du démarreur, espérant que le problème se règle par magie, mais au contraire, le problème est pire qu'avant: j'ai maitenant 3 séries de beep au lieu d'une... Maintenant, quand on sort avec le mode prêt à démarrer activé et qu'on referme la porte, la série de beep se fait entendre (1), le moteur arrête, puis la série de beep se fait entendre à nouveau (2). Aussi, quand on entre dans le véhicule (qu'il soit démarré à distance au préalable ou non), la série de beep se fait encore entendre (3). Au départ, l'Evo-one avait la version 4.11 du bypass et 1.25 du démarreur, installé selon le guide #80011 rev 20180913. Je viens de le mettre à jour (bypass 73.38 et démarreur 1.26). Note: Dans le schéma de branchement de la dernière révision du guide (20201008), 2 nouveaux branchements ont été ajoutés comparativement à la rev 20180913 (C1 et C2 sur CAN LOW2 et CAN HIGH2). J'ai ajouté ces 2 branchements, mais je me demande s'il fallait vraiment les faire, car "C1" et "C2" ne sont pas encadrés à côté de l'Evo-One dans le diagramme, contrairement à toutes les autres pins... Bref, mes 2 questions sont: 1- Comment régler le problème des "beeps" lorsqu'on enre et sort du véhicule. 2- Est-ce que je laisse C1 et C2 branchés? Merci beaucoup! Service No: 002B07 191185

0

2017 Civic PTS, doors no longer locks automatically when getting out of the car

The doors no longer lock automatically when I get out of the car. I used to turn off the car with the PTS button, get out of the car and the doors lock after few seconds, but since I updated the firmware of the evo-one (and the wirings), they no longer lock automatically. I mean, I wait an hour after getting out of the car and the car are still unlock. When I remote start the car, the doors relock automatically. The problem is only when I get out of the car. As I said, with the previous firmware, I have no problem. Can it be an option in the firmware? I recheck the wiring 3 times, but can it be a bad soldering? Thanks!

0

2017 Civic Si, EVO-ONE, doors no longer automatically lock when driver get out of the car

The option is still enabled in the car's settings, but the doors no longer lock automatically when the driver get out of the car, even if the driver does not activate the ready mode

It doesn't work since the EVO-ONE firmware/wiring has been updated for the key takeover

 

2017 Civic Si, PTS w/ manual transmission

 

0

Car doesn't start after wiring evo-one

After wiring the evo-one, the guide states to make sure the vehicle starts before proceeding with programming (dcryptor). When I press the PTS button, it cranks once but doesn't start. If I press once again, I hear a click (sounds like a relay), but it doesn't even crank. I pressed again several times (15+), but there's nothing but a click (relay). I tried to disconnect the evo-one and the car crank but doesn't start neither... I triple check the wiring and everything seems fine. Any idea please?

0

Crank but won't start (with the PTS button)

2017 Honda Civic Si, PTS, standard After fixing the wiring with the new diagram for the takeover and updating the evo-one firmware, when I press the PTS button, the car crank but won't start... There was no problem with the previous wiring/firmware... I checked the wiring but seems ok...

0

Takeover on 2017 Civic PTS Manual with EVO-ONE, really?

1- I just saw that the takeover is now supported on 2017 Civic PTS with an EVO-ONE. Before modifying the wiring and updating the EVO-ONE firmware, I would like to make sure it really works as expected... Anybody tested it? 2- When I installed the EVO-ONE, I followed the guide #57791 (rev 20170425). What you happen if I update the EVO-ONE firmware as stated in the latest guide (#80011 rev 20180913) WITHOUT modifying the current wiring? Thanks!

0

Some issues/questions using Evo-Start

Hi, I have some issues/questions about using the Evo-Start with the Evo-One on a Civic 2017 Si (PTS, manual): 1- When using the Evo-Start, the car starts as expected (the engine starts and the radio is off). Then if I remote stop then remote start again, the vehicle starts, but the radio is not turned on. Then if I open the door to get in the vehicle, the engine stops as expected, but it looks like if the key stayed on the "ON" position (the instrument cluster, the radio and the fan are all turned on). I suppose the behavior should be the same everytime it is remote started, regardless of whether it has been remotely stopped or not? 2- Once the vehicle is remotely started, if the evo-start does not turn the heated seats on, I can turn them on via the Evo-Start (AUX1 set to Heated Seat), but if I set AUX1 to Defrost instead, the rear defrost does not seem to turn on. Can I set up the Evo-One to activate the rear defrost on demand? 3- When I remote start the car, the air setting seems to stay on the last position it was when I left the car, e.g. if I set it to automatic when I was in the car, the Evo-One does not set it on the windshield when remote start). Is there a way to make the Evo-One to set the fan to max speed, on the windshield and to max temperature on winter? I would like to make sure the windhield is defrosted when I need it (when I remote start the vehicle in winter). Thanks!

No results

picto contact

Vous cherchez nos meilleurs participants ?

Voir les utilisateurs
picto contact

Vous n'avez pas trouvé ce que vous cherchiez ?

Posez une question

Support Technique

Recherchez parmi nos produits les plus populaires et les sujets d'installation disponibles dans notre section Questions et réponses.

En savoir plus
Téléchargez notre application de guides de dépannage étape par étape disponible pour iOS et Android ou parcourez notre version de bureau.

En savoir plus
Accédez à la plus grande base de données de schémas de câblage et de photos en ligne de l'industrie. Un jeton gratuit est fourni dans chaque boîte EVO-SERIES.

En savoir plus
Vous n'avez pas trouvé l'information que vous cherchiez ? Posez-nous une question en remplissant le formulaire de demande de support technique. Un spécialiste produit vous répondra sous peu.

En savoir plus
Des solutions de contrôle à distance et de connectivité à la fine pointe de la technologie au soutien technique haut de gamme, découvrez pourquoi vous devriez choisir les produits Fortin.

En savoir plus

Ce site Web utilise des cookies pour vous garantir la meilleure expérience utilisateur. En poursuivant votre navigation sur notre site, vous acceptez notre utilisation des cookies. En savoir plus Continuer