Votre panier

Votre panier est vide.

Votre panier est vide.

Continuer le magasinage

RECHERCHE RAPIDE DE VÉHICULE

RECHERCHE VÉHICULE

Utilisateur

Erik Helsinger

À rejoins en date due:

Feb. 10, 2016

Points

170

Commentaire(s)

1

Questions votée(s)

0

Réponses votée(s)

2

Votes positifs

0

Votes contre

2

Votes reçus

0

Votes négatifs reçus

0

picto contact

Vous cherchez nos meilleurs participants ?

Voir les utilisateurs
picto contact

Vous n'avez pas trouvé ce que vous cherchiez ?

Posez une question

0

Need help with steps 4-6 programming EVO-ONE for 08 Hyundai Sonata

I purchased an EVO-ONE, RF-ALL-642W, Flashlink 2, and a THAR-ONE-KHY1 ignition T-harness and made the following connections to my US spec 2008 Hyundai Sonata. I have updated Bypass hardware version 2, firmware version 76.34 and Remote starter hardware version 7 firmware 1.21. Flashlink updater hardware version 4, firmware version 4.03 Cut loop for automatic transmission. Plugged 4 pin antenna wire to Blue connector of 4 pin data T-harness of RF-ALL-642W kit and plugged antenna to other end. I have connected the ignition T-harness at ignition pigtail, parallel soldered the 20 pin Yellow wire to the Pink wire of t-harness at EVO-ONE. Ignition T-harness Black wire ring and 4 pin data Black (added crimp ring) to known good dash ground. 4 pin Black data connector Red wire soldered parallel to Red wire of ignition T-harness. Soldered 20 pin Black parallel to Green wire at foot brake switch. Clipped Green PATS wire at driver kick - White connector (chassis) 20 pin Lt. Blue and 6 pin Red connector White/Green to harness side of Green wire at driver kick. 20 pin Lt. Blue/Black and 6 pin Red connector White/Red to connector side of Green wire at driver kick. 5 pin Grey/Black can low soldered parallel to Yellow wire at OBD-II 5 pin Gray can high soldered parallel to White wire at OBD-II When I hold the programming button down and plug in the 6 pin ignition T harness, Release programming button on Yellow and cycle the key from off to on, nothing happens, the light stays solid Yellow. I have confirmed that the yellow wire is getting 12v only on ignition hot. The car starts and runs with the key for several minutes, I switched the green clipped PATS wire connections and no change was observed. Searching the Q&A I found how to test the can bus by plugging the Black connector in while holding the programming button down, releasing on Blue, then plug the rest of the connectors (all of the ones listed above) in and turn the ignition on. When I do this the Blue light goes out. When I turn the key off, the Blue light comes back on. I have 1.89VDC and 2.27VDC on the can bus lines to a known good ground in the door jamb. Please help! Where do I go from here?

No results

picto contact

Vous cherchez nos meilleurs participants ?

Voir les utilisateurs
picto contact

Vous n'avez pas trouvé ce que vous cherchiez ?

Posez une question

Support Technique

Recherchez parmi nos produits les plus populaires et les sujets d'installation disponibles dans notre section Questions et réponses.

En savoir plus
Téléchargez notre application de guides de dépannage étape par étape disponible pour iOS et Android ou parcourez notre version de bureau.

En savoir plus
Accédez à la plus grande base de données de schémas de câblage et de photos en ligne de l'industrie. Un jeton gratuit est fourni dans chaque boîte EVO-SERIES.

En savoir plus
Vous n'avez pas trouvé l'information que vous cherchiez ? Posez-nous une question en remplissant le formulaire de demande de support technique. Un spécialiste produit vous répondra sous peu.

En savoir plus
Des solutions de contrôle à distance et de connectivité à la fine pointe de la technologie au soutien technique haut de gamme, découvrez pourquoi vous devriez choisir les produits Fortin.

En savoir plus

Ce site Web utilise des cookies pour vous garantir la meilleure expérience utilisateur. En poursuivant votre navigation sur notre site, vous acceptez notre utilisation des cookies. En savoir plus Continuer